Wednesday, March 3, 2010

It was a conspiracy!!!

It's not easy to pull anything over on me. I'm pretty smart and I'm pretty clued in to what's going on around me. But I got punk'd - big time, lol! Thomas was bragging Monday night that he had a super, duper surprise for me for tomorrow (Tuesday). At first I was thinking....what's tomorrow??? Oh yeah, our anniversary - oops! Yep, I nearly forgot, my bad. And then I'm thinking, where did he get the money to do anything??? I'm in charge of the money and I didn't give him any!! But he was looking pretty smug with himself. Whatever. I didn't really think more about it, to tell you the truth.

So yesterday when I got The Bella off to school, and she was being a HUGE pain in the butt too!, I went upstairs to make Thomas' anniversary card. Seeing how I nearly forgot about the whole thing and because he had this "super, duper surprise" for me, I really tried to make a great card for him. While I was painting it (watercolored the image), I called Rachel to see what she was doing.

Normally on Tuesday nights she's home alone while her husband takes the kids to scouts. As she home schools her kids, this is the ONE NIGHT she's alone by herself so there was no way I was going to ask her to babysit so Thomas and I could go out. Turns out though that she's going to have the kids afterall, so she encourages me to go out. I call Thomas up, he says fine, and then I call her back to say yes and thank you. So cool, we're going out to dinner and can finally use those Olive Garden gift cards his Dad gave us for Christmas. (Normally we love OG, but the one here in Augusta, the service really sucks and so we never go there anymore!!)

Thomas gets to come home a little early from work and I give him his card. He says thank you and that's it's nice. Nice?? That's it? I was kind of miffed because I'm used to him "ohhing and ahhing" a bit more than that. So fine, whatever - jerk. So I ask for mine. My what? MY PRESENT!! You know, the super, duper surprise he promised me. WTH??? So then he kind of rattles on about how he wanted to do something, but he was just so busy at work that he didn't have time to do anything. Sorry.

I did the only thing I could possibly do. I pouted. And then ranted a little bit. I didn't want, or expect, anything special for our anniversary. We're really saving every penny right now for our move to Italy. Him not getting me anything was seriously no big deal. BUT....he made a big production the night before and got all smug and secretive, so I was curious and kinda excited to see what he had planned. For nothing. Jerk.

We drop Bella off at Rachel's house, and drive to OG. I haven't really let go of this yet. I don't know WHY, but I was really miffed that he lied to me. If you are going to do something, do it. If you tell someone something, follow through. I'm really big on following through. Thomas isn't. It's a difference in our personalities. I'm a detail oriented person. He's not. It makes me insane. And he got to hear about it the whole way there. Happy Flippin' Anniversary! {{grouch face}}

So fine. We're there. We're seated. Except that Thomas wants to sit on the side I'm about to sit on. What difference does it make??? But he HAS to sit on that side. He isn't earning any cool points with me right now. Fine, big baby, have your side. Jerk. Then he says he has to go to the bathroom. He's smiling though. I figure he just has to fart and for once doesn't want to share it with me. Yippee.

He comes back with a bag. What??? What did he do??? Apparently he and Rachel and OG were all in cohoots together!! He hands me a card and I open it up. He's made it himself, with help from Rachel!! Love it! And then he hands me the framed Military Wife's Creed he made for me. Ohmygosh! Then I feel TERRIBLE that I gave him such a hard time and I kinda teared up a little bit, because he really did go out of his way to make this special and "took it" when I gave him a hard time about forgetting about it. When he went over to Rachel's house Monday night to help her husband "study" for his board, he really asked her help to make a card and picked out the one he wanted to make from her sample book. Then yesterday, WHILE I WAS ON THE PHONE WITH HER!!!, he was at her house making it, lol! Then he drove to OG with the card and present and asked them to hold it for him as we were going to be there at 5 pm.

So I got punk'd. And he was wearing that smug-assed grin the entire night. He had pulled one over on The Queen and he was lovin' every minute of it. Jerk. But he's MY jerk, lol! Love you Thomas!!!
This is what he made me!
And this is the card Rachel helped him make!
Isn't it great???!!!
He loves: my smile, my Happy Snoopy dance, and the way my face lights up at the word Italy! And apparently he LOVES punking me too, lol!

After dinner we still have a lot of time left, so we head to Hobby Lobby. Thomas got a really nice Army Scrapbook a couple of years ago, but then didn't do anything with it. While shopping around we saw some military kits, paper and stickers to make one and I encourage him to buy them. They weren't on sale but were really cool.

I had been wanting some special thread to try a new technique I'd seen in one of my stamping books I got for Christmas. They had exactly what I was looking for - yay!!
And these special border stickers are so awesome and were 50% off! So naturally I couldn't say no!
Also on sale, these bead "ribbons". Click to enlarge! I have no clue how I'm going to use them but I know it will be fun!
This is the card I made for Thomas.
I really worked hard on it!!
*********************************************
Remember how I forgot to take pictures of my party last Friday? At each place setting I made these spring baskets filled with chocolates. Each one was the same style, but all were different colors. This is the one extra I had so you can see it!
***********************************************
Making more progress on my UN-mounting project!
After these, I'll be "about" half done!
*sigh*
*************************************
So there you have it! I have an awesome husband, who is feeling VERY smug right now!! I still can't believe he pulled this over on me......I must be gettin' old! LOL!!

40 comments:

Stacy (the Random Cool Chick) said...

Awwwwwww! Your hubby is definitely a keeper! Happy Anniversary! :)

Thomas Kupsh said...

LOL. It wasn't a consiracy...well yeah it was. But it was done with love. A loving conspiracy. Hope you have a great day!!! LOVE YOU!!!

Ann On and On... said...

That was a sweet story! I love that he went out of his way to make a card. WOW! Happy Anniversary!

Donnetta said...

Was the crow tasty? HA!! How sweet of him AND your friend!!

April said...

That hubby of yours ROCKS! Talk about earning some major Brownie points! SOOO SWEET!!

Sandy said...

He's so sweet!

Regina said...

OMGOSH...talk about wanting to hide under the table...ROFL!!!!!!! You are..ummmm you BOTH are very blessed to have found one another and be together....now whatcha gonna do to get him back Jeannie...HUH?????

Hugs,
Regi

Anjeny said...

Yay for Thomas!! You did eat some humble pies that night, yeah? LOL He definitely is a keeper and a great husband. I just love a good loving conspiracy, don't you?

I'm drooling over those beaded ribbons, never seen them before. How much are they?

Jo said...

What a wonderful post detailed with the lovliest pictures.

How fun your birthday was -- you really are so creative and talented!

Men are big goof-balls -- what fun he must have had while secretly plotting away.

On my 40th birthday (almost four years ago), I told hubby I didn't want a party but I didn't mean it! C'mon, dude!!!!

I got nada -- not even a cake.

He's still hearing about that one. Yep.

Glad you had a great birthday -- thanks again for sharing your creativity with your readers.

Peace and serenity,
~Jo
'The End Of The Rainbow: Life After Bankruptcy'

Grand Pooba said...

Major points for military man!!! I love it! I can't believe he even MADE you a card and had everything planned in advance.

I like him. I like him alot!

foxy said...

Somehow, I always end up, unintentionally of course, ruining any surprise ever meant for me... so it's always good to how surprises work out for someone else! Queenie got punk'd - and in a good way - yay!

Garden of Egan said...

That is hilarious! Glad you had a great time. Better yet, to be able to go to Hobby Lobby.

Thomas sounds like a keeper!

Rosie said...

Wow! what a thoughtful, hands-on hubby. he is quite talented. Happy Anniversary!

Ayelet {Jenny} said...

HA HA! LOL Well, I must say first that the card you made is BEAUTIFUL! Happy anniversarry, and what a wonderful hubby you got yourself there briliant card he made you and such a precious present for you from your amzing soldier :-)
xxx

Chickens in the Basement said...

How nice! I love it when the guys make something using their own hands and thoughtfulness! Happy Anniversary!
Anna

AliceKay said...

Aww....that was so sweet of Thomas. Sounds like you have an absolutely wonderful anniversary together (after the grouching part was over). :)

Jenny Robbins said...

What a stinker your hubby is! The best surprises are the ones you aren't expecting though. Sounds weird, but true! Happy Anniversary!

Thanks for the birthday wishes!

Christina said...

PRICELESS! I am cracking up! But I agree I hate when hubby tells you he did something then he doesn't follow thru. I am so glad you had a good one and tell Thomas way to go on the card, that was super sneaky of him!

Allyson said...

This is especially amusing to me because Neal has done this to me more than once. And every time he does it, he has to listen to me whine and pout until the big unveiling. I don't know why he continues. Maybe because he can remind me of how much crap I gave him when he was on top of it the whole time? Of course, there was last April 1 when he DID forget our anniversary and I kept waiting and waiting for NOTHING. But that's OK..I find a way to bring it back up about once every 3 months or so. You got punked SOOOO good. *Secret winks to Thomas for getting you*. That turd. Your card is beautiful and I hope the whole "yeah that's nice" was part of the punking because if not, he needs to try again.

Mighty M said...

I love that you got punked! What a sweet hubby! I would pout too, for sure! My husband loves to do stuff like that too. Lucky us! :)

hipchic~cynde said...

HOw sweet!! Happy Anniversary:o)

Lynn said...

OMG that is so funny and so dang ole sweet, I loved your gifts and I loved the card you made for him, oh wow you can paint so beautifully that is just so dang cute, you are just way talented girl, hugs

La Mere Joie said...

That is too sweet! And it's too funny that he "got" you! Hate when they do that. LOL.
Happpy Anniversary!

Mimi said...

Hooray for Thomas!

babyrocasmama said...

Aww, what a sweet hubby you have!

I'm glad you had a great Anniversary. I had to go to a funeral on my birthday. Blech. LOL

blueviolet said...

I love that he got ya! What a perfectly gift and trick! :)

More Than A Mom said...

He definitely deserves to be smug after that sweetness. You are so funny too all pouty then teary then happy. Aren't women great?? LOL

Writing Without Periods! said...

How nice your hubby is. I was a military wife too. What a lovely attitude you have.
Mary

Brook said...

I love the anniversary card you made for your husband. It is so precious and looks very impressive! Thanks for dropping by my blog and leaving a comment.

Kindest regards,
Brook

Intense Guy said...

I betcha its really hard to pull a fast one on you!

:) I hope you enjoyed the dinner too - you didn't say what you got!

Deanna said...

That is so sweet! Especially the fact that he snuck around and made a card for you. Don't you just hate it when you throw a fit and it ends up making you feel sooooo small! Been there, done that.

Happy Birthday.

Mary said...

that is so something my husband would do too! When he was coming home from a TDY in Singapore, he told me he was coming in a day later...got a ride home while I was at work, cleaned the house, and had dinner and flowers waiting for me when I got home. We have some great soldiers!!

Cherie said...

I love that he got you!! Surprises are the best!!!

Happy Anniversary!!!!!!

Dreamer said...

AAwww!!! can i say... SWEET!!! ^_^ Happy Anniversary!

LadyStyx said...

Awesome! Great job, Thomas!!

JDaniel4's Mom said...

How wonderful! We both knew you had a wonderful guy!

STILLMAGNOLIA said...

What an awesome anniversary...and Thomas rocks for sure! I am so glad your anniversary was such a great one!

Rachel said...

Hee Hee Hee... (that's supposed to be my evil laugh...)I love that we surprised you! I do have super sneaky skills!! YOU have super card making skills!! AWESOME! So glad I could help make your anniversary a good one! :) (Bella had a blast over here! We're gonna miss you so when you go...)

ChicagoLady said...

What a nice surprise from Thomas on your anniversary! Hope you enjoyed the meal and whatever you did after HL. *wink wink*

Heatherlyn said...

That's aweseom!!! Especially because he took the pouting before-hand! I love the sentimental home-made gifts. My husband did something like that one year for Christmas several years ago and it is still one of my most treasured gifts!! I'm glad you had a wonderful anniversary!!!!